بازار غرب بر اساس نیازشون شکل گرفته، مثلاً در جامعه ای که خانواده بزرگ معنانداره و هر کسی به تنهایی زندگی و کار می کنه، می تونی انتظار داشته باشی (نسبت به جامعه ی ما) از نظر خوراک و ... محصولات یک نفره بیشتری تولید بکنه، مانند کره کوچک و پنیر کوچک و ماست کوچک و... (البته قبول دارم مواردی هست که بخاطر بهداشت تک نفره بهتره!) اما میخوام بگم تو یک خانواده نسبتاً پر جمعیت (که به نظر میرسه الگوی مسلمانان باید اینجوری باشه) معمولا وقتی میخواهند چیزی بخرند، بزرگ آن را می خرند، مانند نوشابه خانواده، مایع ظرف شویی چند لیتری و... که این کار موجب می شود هزینه ی کمتری بابت بسته بندی آن داد.
اگه دقت کنید در خانواده های بزرگ گذشته سماور موضوعیت داشت، چون بزرگ بود و گرم کردنش و سرد شدنش طولانی بود. بخاطر همین برای پذیرایی از دیگران همیشه روشن و آماده بود. اما امروزه قوری و کتری کوچکتر شدند تا سریعتر برای مهمون چای رو آماده کنن. البته تو این دور و زمونه مصرف چای الحمدلله کم شده و نیازی به احیای سماور جز در همون حسینیه و مساجد نیست. اما...
اما سوال این است اگر خودروسازها یک بار بصورت آزمایشی نوعی از سواری را ارائه بدهند که ظرفیت 6-7 نفر را داشه باشد آیا مورد استقبال بعضی از خانواده ها قرار می گیرد؟
سلام بله مطلب جالبی بود ان شاءالله بتوانیم جامعه مان را از این فرهنگ تفرد و کم جمعیتی برهانیم